loading...
Zamknij wpis

Trwa w naszej katedrze FESTIWAL ORGANOWY! Zapraszamy w każdą wakacyjną sobotę na godz. 20.oo!

     Już za niedługo – 4 lipca br., nasza świątynia zamieni się w niesamowite miejsce kultury. Tego dnia po raz 13. ruszy Festiwal Organowy! To tutaj każdej wakacyjnej soboty, w urokliwych okolicznościach tego miejsca będziemy mieć możliwość usłyszeć najpiękniejsze utwory organowe Mistrzów z całego świata.

     Koncert inauguracyjny rozpocznie się 4 lipca br., o godz. 20.oo! 

     Bardzo serdecznie zapraszamy! Wstęp na wszystkie wydarzenia festiwalowe jest bezpłatny. Prosimy jedna – w związku z trwającą sytuacją epidemiczną – o zachowanie wszelkich środków sanitarnych i bezpieczeństwa. Szczególnie prosimy o zakrywanie ust i nosa maseczkami, dezynfekcję rąk przy wejściu do świątyni oraz zachowanie dystansu miedzy sobą.

     W tym miejscu bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim tym, którzy przyczynili się do stworzenia kolejnej edycji festiwalowej. Dziękujemy Urzędowi Miasta Szczecina, Filharmonii Szczecińskiej, Firmom, Instytucjom, Mediom oraz wszystkim Ludziom dobrej woli.

     Przypominamy ponadto, że Festiwal Organowy transmitowany będzie w Internecie na stronie Bazyliki Archikatedralnej oraz Youtubie.

 

Poniżej prezentujemy program Festiwalu.

 

FESTIWAL  ORGANOWY  SZCZECIN  2020

Sobota, 4 lipca

 

KONCERT INAUGURACYJNY

 

Wykonawcy:

Józef Serafin – organy

Katarzyna Jaracz – sopran

Kwartet Smyczkowy Solistów „ARTE CON BRIO”:

Krystyna Prystasz-Przybył – I skrzypce

Marcin Pawełczyk – II skrzypce

Mirosław Przybył – altówka

Agata Jarecka – wiolonczela

 

W programie:

Jehan Alain

(1911–1940)

- Christe eleison JA 99

 

- Amen JA 100

 

- Deuxième fanataisie JA 117

 

wyk. J. Serafin

Marc-Antoine Charpentier

(1643–1704)

- Te Deum (fragm.)

 

wyk. Kwartet

Giuseppe Giordani

(1751–1798)

- Caro mio ben

 

wyk. K. Jaracz

Kwartet

Johann Sebastian Bach

(1685–1750)

- Aria na strunie G z III suity orkiestrowej D-dur BWV 1068

 

wyk. Kwartet

Georg Friedrich Händel

(1685–1759)

- Rejoice greatly z oratorium Mesjasz HWV 56

 

wyk. K. Jaracz

Kwartet

Ferenc Liszt

(1811–1886)

- Poemat symfoniczny Orfeusz S.672a

 

wyk. J. Serafin

Georg Friedrich Händel

- Hornpipe z Muzyki na wodzie HWV 349

 

wyk. Kwartet

César Franck

(1822–1890)

- Panis angelicus        

 

wyk. K. Jaracz

Kwartet

Johann Sebastian Bach

- Jesu bleibet meine Freude z kantaty Herz und Mund und Tat und Leben BWV 147

 

wyk. Kwartet

Wolfgang Amadeus Mozart

(1756–1791)

- Alleluja z motetu Exsultate, jubilate KV 165

 

wyk. K. Jaracz

Kwartet

Marian Sawa

(1937–2005)

- Sonata (fragm.):

II. [bez oznaczenia tempa]

III. Lento. Con fuoco

 

wyk. J. Serafin

 

Noty biograficzne:

Józef Serafin ukończył z odznaczeniem studia w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie oraz w Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu. Jest laureatem pierwszych nagród m.in. na Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Warszawie (1967) i międzynarodowym konkursie organowym w Norymberdze (1972). Koncertował w niemal wszystkich krajach Europy, a także w USA, Kanadzie, Japonii i Kazachstanie. Pełni funkcję kierownika międzynarodowych festiwali muzyki organowej i kameralnej w Kamieniu Pomorskim i Leżajsku, oraz międzynarodowego festiwalu młodych organistów Juniores Priores w Sejnach. Był jurorem wielu międzynarodowych konkursów organowych (m.in. Praga, Norymberga, Paryż-Chartres, Moguncja, Gdańsk). Profesor klas organów Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny) oraz Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2016 otrzymał od papieża Franciszka medal Pro Ecclesia et Pontifice.

 

Katarzyna Jaracz ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Uczestniczyła też w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez U. Kryger, H. Łazarską, O. Pasiecznik. Współpracowała z takimi dyrygentami jak: D. Borowicz, M. Diadiura, Z. Rychert. W 2016 wystąpiła z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej w światowym prawykonaniu pieśni Prayer A. i R. Panufników. Jest finalistką IX Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej Złote Głosy. W repertuarze posiada partie operowe, operetkowe i musicalowe oraz wykonuje partie solowe w utworach oratoryjno-kantatowych.

 

Kwartet Smyczkowy Solistów ARTE CON BRIO to grupa artystów Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy i Akademii Muzycznej w Łodzi, których łączy zamiłowanie do sztuki. Wykonywana przez zespół muzyka klasyczna, kościelna, operowa, operetkowa, musicalowa, filmowa, jazzowa, rozrywkowa czy współczesna, budzi aplauz publiczności i uznanie krytyki, potwierdzone licznymi zaproszeniami na koncerty i festiwale muzyczne. Kwartet koncertuje w kraju i poza granicami Polski, współpracując z czołówką polskich artystów. Muzycy zespołu występują z czołowymi orkiestrami kameralnymi i symfonicznymi oraz biorą udział w festiwalach na terenie całej Polski oraz za granicą

 

Sobota, 11 lipca

 

Wykonawcy:

Marek Smoczyński – organy

Klaudiusz Baran – akordeon

Tomasz Strahl – wiolonczela

 

W programie:

Johannes Brahms

(1833–1897)

- Preludium chorałowe Mein Jesu der du mich op. 122 nr 1

Maurice Duruflé

(1902–1986)

- Choral varié sur le Veni Creator op. 4

 

wyk. M. Smoczyński

Johann Sebastian Bach

(1685–1750)

- Sonata G-dur BWV 1027 (opr. na wiolonczelę i akordeon): 

1. Adagio

2. Allegro ma non tanto

3. Andante

4. Allegro moderato

 

wyk. K. Baran

T. Strahl

Robert Schumann

(1810–1856)

- Etiuda kanoniczna B-dur op. 56 nr 6

Paul Hindemith

(1895–1963)

- III Sonata organowa IPH 109:

II. Wach auf, mein Hort

 

wyk. M. Smoczyński

Manuel de Falla

(1876–1946)

- Suite populaire espagnole (fragm.) (oprac. na wiolonczelę i akordeon):

El paño moruno

Asturiana

Jota

Nana

Polo

 

wyk. K. Baran

T. Strahl

Louis Vierne

(1870–1937)

- I Symfonia organowa d-moll op. 14:

VI. Finał

 

wyk. M. Smoczyński

 

Noty biograficzne:

Marek Smoczyński jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich w kraju oraz za granicą, prowadzonych m.in. przez J. Gembalskiego, J. Grubicha, L. Lohmana, W. Zerera. Zdobywał nagrody na konkursach interpretacji, m.in. I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Utworów Organowych Hindemith – Karg-Elert – Reger  w Krakowie (2013) oraz I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Organowym im. F. Nowowiejskiego w Poznaniu (2015). W ramach programu wymiany studentów Erasmus pobierał nauki w Musikhochschule w Lubece.

 

Klaudiusz Baran ukończył Akademię Muzyczną im. F.Chopina w Warszawie. Jako stypendysta rządu francuskiego kontynuował studia w Konserwatorium im. P. Dukasa w Paryżu. Jest laureatem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów akordeonowych, m.in. we Francji, Hiszpanii, Niemczech i we Włoszech. Jako soli­sta współ­pra­co­wał z orkie­stra­mi więk­szo­ści pol­skich fil­har­mo­nii; koncertował w Europie, Azji i Ameryce Południowej. W 2003 uka­za­ła się jego płyta z utworami A.Piazzolli, któ­ra otrzy­ma­ła nagro­dę Akademii Fonograficznej Fryderyk 2003 w kate­go­rii „Najlepszy album — muzy­ka kame­ral­na”. W  l. 2012–2016 pełnił funk­cję pro­rek­tora ds. artystycznych Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, a w 2016 został wybrany na rektora tej uczelni. Odznaczony Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis.

 

Tomasz Strahl jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Jako stypendysta rządu austriackiego odbył roczne studium podyplomowe w Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu. Został laureatem I nagrody na V Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. N. Zabalety w San Sebastian w Hiszpanii (1991). Jest jednym z najwybitniejszych wiolonczelistów swojego pokolenia. Koncertuje w kraju i za granicą (Europa, Azja, obie Ameryki), występując ze znanymi artystami (K. Jakowiczem, J. Krenzem, J. Maksymiukiem, K. Pendereckim, J. Salwarowskim). Dokonał wielu nagrań w Polsce i Kanadzie, dwukrotnie otrzymał nagrodę fonograficzną Fryderyk (2003 i 2019). Jest dziekanem Wydziału Instrumentalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (wybory w 2012 i 2016). Za swoje osiągnięcia otrzymał Złoty Krzyż Zasługi oraz Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski.

 

Sobota, 18 lipca

 

Wykonawcy:

Wacław Golonka – organy

Paweł Jakub Wojtasiewicz – kontratentor

Agnieszka Roguska – klawesyn

 

W programie:

 

Georg Friedrich Händel

(1685–1759)

- Sinfonia z oratorium Saul HWV 53

 

wyk. W. Golonka

Johann Sebastian Bach

(1685–1750)

- Aria Von den stricken meiner sünden z Pasji wg św. Jana BWV 245

 

- Aria Erbarme dich, mein Gott z Pasji wg św. Mateusza BWV 244

 

wyk. A. Roguska

P.J. Wojtasiewicz

Wacław Golonka

(1969)

- Postludia op. 1 (na tematy pieśni do św. Walentego):

List do św. Walentego

Święty Walenty z męczennikami proś za nas

Dziękczynienie ku czci św. Walentego

Sigfrid Karg-Elert

(1877–1933)

- Nun danket alle Gott (Marche triomphale) z Preludiów chorałowych op. 65     

 

wyk. W. Golonka

Georg Friedrich Händel

- Aria Dem Himmel gleicht z Brockes-Passion HWV 48

 

 - Aria Was Wunder daß der Sonnen Pracht z Brockes-Passion BWV 48

 

- Recytatyw i aria Lascia ch’io pianga z opery Rinaldo

 

wyk. A. Roguska

P.J. Wojtasiewicz

Alexandre Guilmant

(1837–1911)

- Marche religieuse z cyklu Utwory w różnych stylach op. 15 (na motywach Lift Up Your Heads z z oratorium Mesjasz G.F. Händla)

 

wyk. W. Golonka

 

Noty biograficzne:

Wacław Golonka ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz w Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu. Jest laureatem międzynarodowych konkursów organowych w Pradze (II nagroda), Norymberdze (III nagroda) i Pretorii (oprócz pierwszej nagrody otrzymał jeszcze trzy wyróżnienia). Koncertował w wielu krajach Europy, Azji, Ameryce Płn. i Afryce. Z orkiestrą Concerto Avenna nagrał koncert organowy P. Łukaszewskiego (płyta otrzymała w 2008 nagrodę Fryderyk). Nagrywał dla stacji telewizyjnych i radiowych w kraju i za granicą. Jest autorem monografii Sigfrid Karg-Elert – w żywiole koloryzmu dźwiękowego. Prowadzi działalność pedagogiczną w wielu ośrodkach akademickich w Polsce, Czechach i Niemczech.

 

Paweł Jakub Wojtasiewicz jest kontratenorem sopranowym. Był członkiem chóru Poznańskie Słowiki prof. S. Stuligrosza. W 2005 ukończył Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie, następnie podjął edukację podyplomową w Królewskiej Akademii Muzycznej w Londynie. Wystąpił z recitalami w Polsce oraz w Austrii, Belgii, Czechach, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, we Włoszech i na Słowacji. Uczestniczył w kursach mistrzowskich interpretacji muzyki wokalnej pod kierunkiem m.in. G. Bumbry, M. Chance’a, P. Esswooda, B. Fassbaender, Ch. Ludwig, S. Toczyskiej. Poza repertuarem barokowym i wczesnoklasycznym, sięga także po kompozycje romantyczne i współczesne, głównie pieśni włoskie, niemieckie, francuskie, angielskie i polskie. W 2014 dokonał nagrania wybranych dzieł M. Zieleńskiego.

 

Agnieszka Roguska to szczecińska klawesynistka i organistka. Uczennica J.Gorzelanego, L.Stawarz, C.Samouel,  M.Pilcha, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, doktor nauk humanistycznych. Od kilkunastu lat organistka w ewangelicko-augsburskim kościele św. Trójcy w Szczecinie. Współpracowała z wykonawcami i zespołami zajmującymi się wykonawstwem muzyki dawnej: Pomeranią Ensemble, Kwartetem Vigoroso, Coroną Florum, Amadeus Trio. Była też współpracownikiem Radia Szczecin. O współegzystencji muzyki i literatury pisała dla szczecińskich Pograniczy, aktualnie robi to dla Notesu Muzycznego – periodyku Akademii Muzycznej w Łodzi.

 

Sobota, 25 lipca

 

Wykonawcy:

Filip Presseisen – organy

Karłowicz Ensemble:

Daniel Bernardino – obój

Karolina Hyła – skrzypce

Karol Nasiłowski – kontrabas

Justyna Poprawska – altówka

Piotr Wybraniec – klarnet

 

W programie:

Philipp Dulichius

(1562–1631)

- Deus in adiutorium meum

Codex Cailixtinus (Księga św. Jakuba)

(XII w.)

- Dum pater familias

Filip Presseisen

(1985)

 

- Improwizacje na temat Księgi świętego Jakuba:

Hymn

Dwa psalmy

Pieśń z Nowego Testamentu

Responsorium

 

wyk. F. Presseisen

Siergiej Prokofiew

(1891–1953)

 

- Kwintet g-moll op. 39 (fragmenty):

I. Tema con variazioni 

III. Allegro sostenuto, ma con brio 

V. Allegro precipitato, ma non troppo presto

 

wyk. Kwintet

Jakub Praetorius

(1586–1651)

- Magnificat Primi Toni – Primus Versus

(Magnificat)

Georg Böhm

(1661–1773)

- Vater unser im Himmelreich

 

 

wyk. F. Presseisen

Sérgio Azevedo

(1968)

 

- Kwintet (fragmenty):

II. Mesto

III. Marcha

IV. Trapèze

V. Pesante

VI. Valsa

VII. Finale – Piruetas e Salto Mortal

 

wyk. Kwintet

Johann Sebastian Bach

(1685–1750)

- Toccata i fuga d-moll BWV 565

 

wyk. F. Presseisen

 

Noty biograficzne:

Filip Presseisen ukończył z wyróżnieniem klasę organów w Hochschule für Musik w Würzburgu oraz klasę organów na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w 2010, studiował także w Lubece. Brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez profesorów takich jak P. van Dijk, M. Radulescu, W. Zerer. Koncertuje zarówno w kraju, jak i za granicą. Oprócz tego występuje jako improwizator, podkładając na organach muzykę do filmów niemych. Laureat wielu festiwali i konkursów, ostatnio w 2019 podczas Międzynarodowego Konkursu Improwizacji w Schwäbisch Gmünd (Niemcy). Wykładowca m.in. Międzyuczelnianego Instytutu Muzyki Kościelnej w Krakowie i Akademii Sztuki w Szczecinie. Kantor kościoła św. Marcina w Krakowie.

 

Karłowicz Ensemble powstał w 2017. Od samego początku ideą zespołu skupiającego artystów z wielu grup instrumentalnych było pokazanie różnorodności muzyki kameralnej i spopularyzowanie dzieł mniej znanych kompozytorów. Trzon zespołu tworzy koncertmistrz oraz soliści Orkiestry Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie. Swoje doświadczenie kameralne muzycy zdobywali pod kierunkiem kameralistów m.in. z Kwartetu Śląskiego, Kwartetu Wilanów, Alban Berg Quartet, Royal String Quartet. Zespół wykonuje formy muzyczne od koncertu solowego, poprzez kwartety i większe formy kameralne do miniatur na orkiestrę kameralną, oraz opracowań utworów symfonicznych na pojedyncze składy instrumentalne.

 

Sobota, 1 sierpnia

 

Wykonawcy:

Bogdan Narloch – organy

Roman Gryń – trąbka

 

W programie:

Jeremiah Clarke

(1674–1707)

- The Prince of Denmark's March

 

wyk. R. Gryń

B. Narloch

Paul Bryan

(1950)

- Trumpet Air

 

 

wyk. B. Narloch

Johann Sebastian Bach

(1685–1750)

na podstawie A. Vivaldiego

- Koncert D-dur BWV 972

1. Allegro

2. Larghetto

3. Allegro

 

wyk. R. Gryń

B. Narloch

Max Reger

(1873–1916)

- Wariacje i fuga na temat hymnu God Save the King

 

wyk. B. Narloch

Fryderyk Chopin

(1810–1849)

- Etiuda E-dur op. 10 nr 3

 

Władimir Wawiłow

(1925–1973)

- Ave Maria

 

 

wyk. R. Gryń

B. Narloch

Percy E. Fletcher

(1879–1932)

- Festival Toccata

 

wyk. B. Narloch

Marek Czerniewicz

(1974)

- For My Godfather na flugelhorn i organy

 

wyk. R. Gryń

B. Narloch

Brita Leutert-Falch

(1966)

- Toccata na temat Lobe den Herren

 

wyk. B. Narloch

Karol Kurpiński

(1785–1857)

- Cavatina

 

wyk. R. Gryń

B. Narloch

 

Noty biograficzne:

 

Bogdan Narloch studia muzyczne odbył w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Jest doktorem habilitowanym i profesorem nadzwyczajnym Akademii Sztuki w Szczecinie, prowadzi też klasę organów w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Koszalinie. Koncertował w kraju i za granicą (w całej Europie oraz Brazylii, Izraelu, Tajwanie i Urugwaju). Od wielu lat pełni funkcję dyrektora międzynarodowego festiwalu organowego w Koszalinie oraz Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Słupsku. W swym dorobku posiada nagrania CD, m.in. prezentujące historyczne organy i muzykę organową Pomorza. Zajmuje się też historycznym budownictwem organowym, współpracując w tym zakresie z Urzędem Ochrony Zabytków.

 

Roman Gryń po studiach na Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie doskonalił swoje umiejętności m.in. w Bayreuth. Jest laureatem Konkursu Młodych Trębaczy w Pabianicach (1980) oraz Konkursu Gry na Trąbce w Gdańsku (1985). Pracę zawodową rozpoczął w 1983 w Filharmonii Narodowej w Warszawie. W l. 1986-1988 pracował na stanowisku muzyka solisty w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, a od 1986 do 2007 był solistą i kierownikiem grupy trąbek w Filharmonii Poznańskiej. Koncertował w Europie i Ameryce Północnej. Jest profesorem Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i profesorem zwyczajnym Akademii Muzycznej w Poznaniu. Zasiada w jury konkursów krajowych i międzynarodowych, nagrał kilka płyt CD.

 

Sobota, 8 sierpnia

 

Wykonawcy:

Władysław Szymański – organy

Krzysztof Meisinger – gitara

 

W programie:

Albert Renaud

(1855–1924)

- Toccata d-moll op.108 nr 1

 

wyk. W. Szymański

Francisco de Asís Tárrega y Eixea

(1852–1909)

- Kaprys arabski

Joaquín Rodrigo Vidre

(1901 – 1999)

- Inwokacja i taniec

 

wyk. K. Mesinger

Marco Enrico Bossi

(1861–1925)

- Intermezzo lirico

 

 

wyk. W. Szymański

Francisco de Asís Tárrega y Eixea

- Wspomnienia z Alhambry

Isaac Albéniz

(1860 – 1909)

- Asturias

 

wyk. K. Mesinger

Léon Boëllmann

(1862–1897)

- Suita gotycka op. 25:

Introdukcja – Chorał

Menuet gotycki

Modlitwa w Notre Dame

Toccata

 

wyk. W. Szymański

 

Noty biograficzne:

Władysław Szymański studiował muzykologię w Instytucie Muzykologii Kościelnej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz w Akademii Muzycznej w Katowicach, którą ukończył w klasie organów, a także na Wydziale Teorii i Kompozycji Muzyki. Od 1979 jest organistą bazyliki św. Wojciecha w Mikołowie. Od 1985 roku wykłada na Akademii Muzycznej w Katowicach  – w 2016 został rektorem tej uczelni. Jako koncertujący organista występował poza Polską w niemal całej Europie, nagrał pięć płyt CD. Jest także kompozytorem, autorem utworów organowych, kameralnych, wokalno-instrumentalnych. Jest jednym z inicjatorów i dyrektorem artystycznym Mikołowskich Dni Muzyki odbywających się od 1991 roku. Odznaczony brązową odznaką Gloria Artis.

 

Krzysztof Meisinger ukończył Akademię Muzyczną w Bydgoszczy. Wygrywał liczne konkursy międzynarodowe. Występuje na całym świecie, grając m.in. z Academy of St. Martin in the Fields, Orkiestrą Kameralną Amadeus, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej w Warszawie oraz u boku dyrygentów takich jak Ł. Borowicz, A. Duczmal czy W. Michniewski. Inspirował wielu kompozytorów do napisania utworów na gitarę. W 2015 otrzymał Nagrodę Pro Arte Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego oraz Nagrodę Artystyczną Prezydenta Miasta Szczecin. Jego nagrania zdobywają liczne nagrody i wyróżnienia (nagrywa płyty dla czołowych wytwórni zagranicznych). Od 2017 roku jest dyrektorem artystycznym szczecińskiego MEISINGER Music Festival i wykładowcą w klasie gitary w Akademii Sztuki w Szczecinie.

 

Sobota, 15 sierpnia

 

Wykonawcy:

Jakub Stefek – organy

Szczecin Wind Trio:

Filippo Del Noce – flet

Bogusław Jakubowski – klarnet

Cyprian Święch – fagot

 

W programie:

Franz Schubert

(1797–1828)

- Marsz wojskowy D-dur op. 51 nr 1

Mieczysław Surzyński

(1866–1924)

- Preludium Fis-dur

 

- Elegia fis-moll op. 30 nr 2

 

- Capriccio fis-moll op. 36 nr 4

 

wyk. J. Stefek

François Devienne

(1759–1803)

- Trio a-moll

Wolfgang Amadeus Mozart

(1756–1791)

- Divertimento B-dur nr 2 KV 229:

1. Allegro

2. Larghetto

3. Menuetto

4. Rondo

 

wyk. Trio

Marian Sawa

(1937–2005)

- Preludium Bogurodzica, Dziewica

 

wyk. J. Stefek

Francisco de Asís Tárrega y Eixea

- Wspomnienia z Alhambry

Robert Muczynski

(1929–2010)

 

- Fragmenty na flet, klarnet i fagot:

I. Walc

II. Samotność

III. Święto

IV. Marzenia

V. Wyjście

 

wyk. Trio

 

Noty biograficzne:

Jakub Stefek ukończył w 2015 z oceną celującą studia gry na organach na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W ramach programu Erasmus studiował również w Kunstuniversität Graz (Austria). Występował z recitalami organowymi w Polsce, Austrii, Czechach, Niemczech i Szwecji. Brał udział w wielu mistrzowskich kursach muzycznych, prowadzonych m. in. przez M. Toporowskiego i W. Zerera. Od 2017 jest asystentem na Akademii Sztuki w Szczecinie, gdzie prowadzi zajęcia z organów i kameralistyki organowej.

 

Szczecin Wind Trio – tworzą muzycy-wirtuozi, na co dzień artyści związani z Filharmonią im M. Karłowicza w Szczecinie. Mimo tego, że ich dotychczasowa droga artystyczna była dość zróżnicowana, oprócz wspólnej gry w orkiestrze symfonicznej łączy ich także wspólna pasja do muzyki i gry kameralnej. Celem zespołu jest prezentacja często nieznanych dzieł niesłusznie zapomnianych kompozytorów z całego świata, reprezentujących różne epoki i style muzyczne.

 

Sobota, 22 sierpnia

 

Wykonawcy:

Paulina Kocot – organy

Karolina Pytlak – sopran

Feelharmony Quintet:

Filippo Del Noce – flet

Bogusław Jakubowski – klarnet

Izabela Kokosińska – obój

Edyta Moroz – fagot

Katarzyna Sułkowska – waltornia

 

W programie:

Georg Friedrich Händel

(1685–1759)

Alla hornpipe z II Suity D-dur Muzyka na wodzie HWV 349:

Georg Böhm

(1661–1733)

- Preludium chorałowe Vater unser im Himmelreich

 

wyk. P. Kocot

Szymon Godziemba-Trytek

(1988)

- Contemplation of One Man’s Martyrdom I

Grażyna Bacewicz

(1909–1969)

- Kwintet na instrumenty dęte (fragmenty):

III. Allegretto

IV. Presto

 

wyk. Kwintet

Johann Sebastian Bach

(1685–1750)

- Preludium i fuga c-moll BWV 549

Johannes Brahms

(1833–1897)

- Preludium chorałowe Herzlich tut mich verlangen op. 122 nr 9

 

wyk. P. Kocot

Ferenc Farkas

(1905–2000)

- Fruit Basket – cykl pieśni na sopran i kwintet dęty (fragmenty):

1) Gáspár

2) Ládika

3) Marasztalás

5) Mondóka

6) A köbéka

7) Altatódal

8) Száncsengö

11) Paprika Jancsi szerenádja

12) Déli felhök

 

Wyk. K. Pytlak

Kwintet

Charles-Marie Widor

(1844–1937)

- V Symfonia f-moll op. 42 nr 1

V. Toccata

 

wyk. P. Kocot

 

Noty biograficzne:

Paulina Kocot pierwszy rok studiów magisterskich realizowała w ramach programu wymiany studentów Erasmus w Musikhochschule w Lubece. W 2016 ukończyła z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest laureatką ogólnopolskich konkursów m.in. w Krakowie, Krasnobrodzie i Poznaniu. Uczestniczyła w licznych kursach interpretacji muzyki organowej, prowadzonych m.in. przez P. van Dijka, G. Gnanna, M. Radulescu, W. Zerera. W 2019 ukończyła studia w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie fortepianu. Obecnie prowadzi działalność pedagogiczną w szkołach muzycznych na terenie województwa lubuskiego.

 

Karolina Pytlak ukończyła studia z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej w Poznaniu.  Podczas studiów zadebiutowała tytułową rolą w studenckiej inscenizacji opery  Siostra Angelica G. Pucciniego w Teatrze Polskim w Poznaniu, ponadto wystąpiła w  Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta oraz w spektaklach studenckich, realizowanych na deskach Teatru Muzycznego w Poznaniu. W repertuarze posiada również partie oratoryjne, w takich dziełach jak  Requiem d-moll  oraz  Msza   Koronacyjna  W.A. Mozarta i Stabat Mater G.B. Pergolesiego. Wykonywała je w kraju, a także w Niemczech,  Danii, USA. Jest laureatką kilku konkursów krajowych.

 

FeelHarmony Quintet to zespół działający od 2013. Tworzą go muzycy-soliści Orkiestry Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Wszyscy są absolwentami Akademii Muzycznych z różnych miast Polski (Poznania, Katowic, Łodzi, Gdańska). Od wielu lat aktywnie działają w środowisku muzycznym Szczecina, występując w różnych formacjach muzycznych. W repertuarze zespołu znajduje się muzyka klasyczna, muzyka XX wieku oraz współczesne aranżacje muzyki popularnej. Zespół wykonuje również kompozycje pisane specjalnie z myślą o nich. Kwintet często i chętnie bierze także udział w promocji muzyki wśród najmłodszych melomanów. W 2014 zespół wydał swoją pierwszą płytę.

 

Sobota, 29 sierpnia

 

Wykonawcy:

Andrzej Chorosiński – organy

Krzysztof Jakowicz – skrzypce

 

W programie:

Johann Sebastian Bach

(1685–1750)

- Preludium i Fuga e-moll BWV 548

 

wyk. A. Chorosiński

Johann Sebastian Bach      

- V Koncert klawesynowy f-moll BWV 1056:

II. Largo

Giovanni Battista Pergolesi

(1710–1736)

- Siciliana

Johann Sebastian Bach

- Aria na strunie G ze Suity orkiestrowej D-dur BWV 1068

 

wyk. A. Chorosiński

K. Jakowicz

Charles-Marie Widor

(1844–1937)

- V Symfonia f-moll op. 42 nr 1:

I. Allegro vivace

 

wyk. A. Chorosiński

Johann Sebastian Bach

- Sonata g-moll BWV 1001:

1. Adagio

2. Fuga (Allegro)

Georg Philipp Telemann

(1681–1767)

- Fantazja Es-dur nr 7 TWV 40:20:

1. Dolce

2. Allegro

3. Largo

4. Presto

 

wyk. K. Jakowicz

 

Noty biograficzne:

Andrzej Chorosiński studia w warszawskiej Akademii Muzycznej ukończył z wyróżnieniem w 1972. Koncertował niemal we wszystkich krajach Europy, a także w Izraelu, USA, Kanadzie, Korei Płd., Japonii i Australii. Nagrał ponad 20 płyt. W 2003 Związek Producentów Audio-Video przyznał tytuł „Podwójnej Platynowej Płyty” jego nagraniu w bazylice w Licheniu. W l. 1987–1993 był prorektorem, a w l. 1993–1999 sprawował godność rektora Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Jest profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest konsultantem i autorem projektów w zakresie budownictwa organowego w Polsce oraz w  Niemczech, Kanadzie i Japonii. W 2008 został doktorem honoris causa Keymung University w Korei Płd. Jest dyrektorem artystycznym 7 międzynarodowych festiwali muzyki organowej i kameralnej.

 

Krzysztof Jakowicz ukończył z odznaczeniem studia wiolinistyczne we Wrocławiu, Warszawie i Bloomington (USA). Jest laureatem Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego w 1962 (III nagroda i nagroda specjalna H. Szerynga). Występował z recitalami w Europie, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Japonii i Izraelu; koncertował z takimi orkiestrami jak: English Chamber Orchestra, Wiener Symphoniker, Dresdner Philharmonie, WDR w Kolonii, BSO w Berlinie, Orchestre National de France w Paryżu, a w Polsce: Filharmonia Narodowa, NOSPR, Sinfonia Varsovia. Artysta otrzymał nagrody I i II stopnia Ministra Kultury i Sztuki, Ministra Spraw Zagranicznych, a także nagrodę Związku Kompozytorów Polskich. Za płytę z muzyką W.Lutosławskiego uzyskał nagrodę krytyki francuskiej „Diapazon d’Or” (1989). Jest laureatem Nagrody Muzycznej Fryderyk 1997. Dokonuje wielu nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych dla firm polskich i zagranicznych. Jako wykładowca jest związany z uczelniami w Warszawie i Osace.



LIVE

Najbliższa msza św. --- Następna: ---


Powiększ ...

GALERIE

POLECAMY

NAWIGUJ